reklama

Ako fotografovať dievča zo Sniny, rýchlo a bezpečne.

Ako malá som okrem iného túžila po tom, aby ma na ulici oslovil tvorivý fotograf a v bohémskom ateliéri vo mne objavil niečo, čo som sama nevedela nájsť. Možno ma viac lákalo dívať sa mu poza chrbát, ako do objektívu. Po čase som to niečo v sebe našla a zvláštne, že vo fotoateliéri. Teraz, ako veľká už viem, že oslovovať modelky na ulici je riskantné. Ak som pred tým hovorila, že modelky v skutočnom živote nevyzerajú ako modelky, tak krásavice kráčajúce ulicou sú v skutočnosti škaredé.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

 Iste, nebudem zovšeobecňovať, ale verte mi, ak vás na diskotéke ohuruje platinová blondína s akrylovými nechtami tvrdením, že je modelka, nehovorí celkom pravdu. Nepopieram, mohla byť niekedy fotografovaná a pravdepodobne aj bola. Fotky našli využitie buď v archíve, alebo v lepšom prípade ako ilustrácia v miestnom reklamnom dvojhárku. Stavebné materiály a pracovné odevy pre požiarnikov majú svoju pevnú klientelu a tá chce učiniť zadosť svojmu, na pánskych časopisoch vycibrenému vkusu. Je pravda, že Kate Moss by asi slovenského kúrenára o kvalite kotlov nepresvedčila. Na to, aby zareagoval a neskôr kúpil, potrebuje vidieť viac tuku a farieb na konkrétnych miestach. Jeho predstava o zvrškoch bude asi tiež konkrétna, povedzme viac archetypálna, takmer nič a to niečo buď červené alebo z latexu. Ak hľadáte modelku pre takýto druh výrobku , doporučujem čakať niekde pri výkopových prácach plynového vedenia. Skôr či neskôr sa z jamy vedľa chodníka ozve hvizd a vy si odchyťte onen, po chodníku kráčajúci objekt túžob v minisukni a odfoťte ho. Obchodník bude sýty a žena bude takmer celá modelka. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Raz som dostala zvláštnu zákazku. Firma vyrábajúca "kinderčokoládky" pripravila pre deti súťaž. Víťazné dieťa, teda to, ktoré poslalo najviac čiarových kódov, malo byť za odmenu zobrazené na ich limitovanom veľkonočnom balení čokoládok. Lákavá výhra a pri tom súťažiť bolo také príjemné. Celé sa to malo odohrať veľmi rýchlo, aby firma v nemecku stihla krabičky včas dodať na slovenský trh. Deň pred fotením som ešte nepoznala výhercu. Volali mi večer, že výherca je jedenásťročné dievčatko a jeho fotky potrebujú do dvadsaťštyri hodín. Ale rodičia ju nemôžu priviezť, pretože rodina žije v niekde pri Snine.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ráno, o piatej a po tme, som na pumpe do auta naložila firemnú vizážistku, adresu dievčatka a za tašku čokolád pre ňu. Už som odchádzala, keď mi marketingová pracovníčka strčila do rúk fotku víťazky. Na nej bolo naozaj pekné dievčatko, placho sa usmievajúce, s dlhými svetlými vlasmi. Zastrčila som si ju za slnečnú clonu, rovno pred oči.

Cesta do Sniny je strašná. Už len myslieť na jej záverečné meandre ma doteraz bolí. Z vizážistky sa vykľula sekretárka s boľavými žalúdočnými vredmi. Celou cestou ticho stonala, nerozprávala a prestávky si bohato vypĺňala fajčením či drkotaním zubami za pumpou. Mrholilo a ona bola stále zelenšia. Na moje pozvania dnu nereagovala. Aj pre toto je Snina ďalej ako hocičo na svete.Keď mi bolo najviac otupno, mrkla som na dievča, na ten jej šibalský výraz očí. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Okolo druhej sme dorazili do malého mestečka, pánbohsipamätá ako sa volá, no je ešte bližšie k ukrajinskej hranici. Opačným smerom to ani nemohlo byť. Celá ulica nás už vyzerala z panelákových okien. Vyniesla som techniku hore, na najvyššie poschodie bez výťahu (môže niekto bývať ďalej???) a dvere nám otvorilo to milé dievčatko z fotky, ale teraz sa neusmievalo zdržanlivo, ale naopak, na celé kolo a mne sa ponúkol panoramatický výhľad na jej zuboradie. Ak by som ho mala vtedy k niečomu prirovnať, nevedela by som. Tie správne asociácie prichádzajú na rozum až teraz, keď televízie prinášali obrazové správy nielen o tatranskej ničivej výchrici, ale aj o tragickom tatranskom požiari. Jednoducho, dievčatko malo rado čokoládu a vyzeralo, že jej má plné ústa. Druhé zistenie, že dievčatkove ušká sú oveľa väčšie ako priemerné ma už len dokleplo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Nesmeli sme strácať čas. Sekretárka sa zavrela so šťastnou výherkyňou do detskej izby, my sme s prítomnou starou mamou a sestrou dievčaťa pripravili v ich dvojgarsónke miniateliér. Kým sa zotmelo, dievča bolo pripravené na fotenie, duševne aj psychicky. Malo za sebou rýchlokurz "Ako sa úprimne usmievať a neotvárať pri tom ústa" a ušká prilepené ku hlave leukoplastom. Po celý čas sa výdatne posilňovala čokoládkami z tašky, vlastne sa stali motiváciou v inak veľmi zábavne poňatom kurze. Nakoniec sme sa dosmiali k úspechu a podarilo sa nám to. O polnoci som bola doma.

Nemci to stihli vytlačiť a ja som pri jednom veľkonočnom nákupe v Tescu natrafila na ten úsmev, najvytrénovanejší zo všetkých. Za malými ružovými ústočkami bolo skryté veľké tajomstvo, ale jej oči sa usmievali ako divé. Nikdy sa nikto nedozvie, aký vplyv na detské zúbky má čokoláda plná mlieka. 

Ivana Lipovská

Ivana Lipovská

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

fotografka Zoznam autorových rubrík:  O fotografovaníO niektorých ľuďochTiež o fotografovaní

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu